מרכז הליכוד אישר: החלת ריבונות ביהודה ושומרון

איתי גדסי 1 Comment on מרכז הליכוד אישר: החלת ריבונות ביהודה ושומרון

בכינוס מרכז הליכוד הערב אישרו החברים את נוסח ההחלטה המחייבת של תמיכת הליכוד בהחלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן • ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג: "החלטה פופוליסטית זולה ששוב מוכיחה שהליכוד מתכונן לבחירות"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

1500 חברי מרכז ליכוד התכנסו הערב באולמי אווניו לישיבה מיוחדת והיסטורית של ישיבת מרכז הליכוד בעקבות גיוס מעל 900 חתימות. מרכז הליכוד הצביע פה אחד בעד החלת הריבונות על יו״ש וירושלים רבתי.

נוסח ההחלטה: ”במלאות יובל לשיחרור חבלי יהודה ושומרון ובתוכם – ירושלים, בירתנו הנצחית, מרכז הליכוד קורא לנבחרי הליכוד לפעול כדי לאפשר בניה חופשית וכדי להחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון.”

שר העבודה והרווחה ויו״ר מרכז הליכוד חיים כץ: ״לפני חמישים שנה שחררנו את נחלת אבותינו יהודה ושומרון, ירושלים רבתי,  מערת המכפלה, קבר רחל והכותל המערבי והיום לצערנו אחרי חמישים שנה כחצי מיליון אזרחי ישראל שממלאים אחר כל חובותיהם- במיסים ובשירות בצבא, מופלים לרעה בבניה ובטחון אישי. הגיע הזמן שהצבא לא יאשר בניית גן ילדים, כביש או עבודת התקנה של תאורה. מרכז הליכוד מאשר היום הצבעה היסטורית להחלת ריבונות הישראלית על יהודה ושומרון וירושלים רבתי. כי חלקי הארץ הללו הם חלק בלתי נפרד מארץ ישראל ויישארו כאלה לנצח נצחים.

ח"כ יולי אדלשטיין נשא הערב נאום בכינוס מרכז הליכוד הערב, (א'), ודרש חוק אחד לכל תושבי הארץ: "רק לפני כחודש שמענו את הצהרת הנשיא טראמפ, שהכיר בירושלים כבירת ישראל והחל בהכנות להעביר אליה את השגרירות האמריקאית. עם ההצהרה הזאת נפתח עידן חדש ביחס הבינלאומי למדינת ישראל, לירושלים וליהודה ושומרון. די! חלפו ימי העיוותים, חלפו ימי השקרים, חלפו ימי ההקפאות. את הרוח הגבית הזו חייבים לתרגם למעשים – וירושלים תחילה.

"לפני שנה חתמנו על הצעת חוק להחלת הריבונות הישראלית במעלה אדומים, מתוך כוונה ליצור רצף טריטוריאלי בינה לבין לירושלים. יש מי שרוצה לחלק את ירושלים; אנחנו מתכוונים להגדיל אותה."

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת: ״כשדיברו על הקפאה ביו"ש אמרתי על מה? על הקפאה של תשתיות, בנייה ועוד? אסור לנו לוותר, חייבים ללכת עם המצפון הערכי היהודי והמוסרי שלנו, כל יהודי חייב לדעת שהוא יכול לגור היכן שהוא רוצה בשטחי מדינת ישראל. אני לא רק תומך בהצעה אלא מפציר בכולנו לאשר לכל יהודי לחיות היכן שהוא רוצה, כמובן בירושלים וכמובן ביהודה ושומרון״.

ר״ע מעלה אדומים בני כשריאל יו״ר פורום הרשויות המקומיות בליכוד: ״הרעיון להחיל את ריבונות על ירושלים רבתי כבר הייתה ב94, מאז עברו הרבה מים והליכוד בשלטון. אין שום סיבה להחיל את הריבונות על ההתיישבות ביהודה ושומרון. זו הזדמנות פז ואולי לא תחזור. אנחנו חייבים להביא את החוק מיד, כבר במושב הקרוב לכנסת כדי שהריבונות תחול, אם לא עכשיו אימתי״.

יוזם ההחלטה חבר מרכז הליכוד שבח שטרן אמר בכינוס: ״המון קשיים היו לנו- כלכליים וביטחוניים אבל בתמיכת ממשלות הליכוד ובעזרת השם, הגשמנו את חזון ההתיישבות ביהודה ושומרון. עמדנו בפרץ לבלום את הקמת מדינת פלסטינית בלב הארץ. לכל מי ששואל אותי מה ערכה של החלטת מרכז אני עונה שבמבחן התוצאה אפשר לראות שההחלטה מ2002 מיושמת עד היום- והקמת מדינה פלסטינית מתרחקת מאיתנו.״

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים חבר הקבינט גלעד ארדן: הליכוד הוא זה שהחיל את הריבונות על בירת ישראל, הוא זה שהחיל את הריבונות על רמת הגולן והוא זה שיחיל את הריבונות על יהודה ושומרון. הזכות שלנו על ארץ ישראל מתחילה בירושלים, במערת המכפלה ושילה. לא נעשה את החלת הריבונות בזכות הכוח אלא בכח הזכות ההיסטורית, הדתית, המוסרית, התנכית, ואנחנו נבצע זאת.

"היום יש הזדמנות היסטורית בשונה מהנשיא אובאמה, יש לנו היום נשיא בבית הלבן שאומר מפורשות- כן, הוא מבין שהמכשול לשלום היא ההסתה הפלסטינית ולא ההתיישבות ביו"ש. את ההזדמנות הזאת אסור לנו לפספס. הגיע הזמן להפוך את המשוואה, השמאל אומר והעולם אומר שהזמן פועל נגדנו, ההפך, הפעולות החד צדדיות של הפלסטינים פועלות נגדם.

שר התחבורה ישראל כץ: הדבר הראשון שהיה לרמטכל צבא אירן הוא שמדינת ישראל לא תתקיים בעוד 25 שנה, אני אומר לו- מדינת ישראל תתקיים לנצח בזכות  צור ישראל וצה"ל. אבל אתה וחבריך במשטר הרצחני, תעלמו הרבה קודם ואני מאחל הצלחה למתקוממים באיראן שנלמים על חופש ודמוקרטיה. הסרבנות הערבית והפלסטינית נמשכת כמעט 100 שנה. לפני 70 שנה הם סרבו והיא אותה סרבנות של היום. התשובה ההולמת לאותו אבו מאזן הוא לקדם את היוזמה של החלת הריבונות הישראל על ישובי יהודה ושומרון ולחזק את ההתיישבות ומיד להעביר את חוק ירושלים רבתי ומצרף לירושלים את אפרת, מעלה אדומים, גוש עציון ועוד. זו בדיוק התשובה לסרבנות הפלסטינית. אני קורא לידידנו האמריקאים- תתמכו ביוזמה זו, תתמכו בהחלטה שנקבל הערב״

השר להגנת הסביבה ירושלים והמורשת זאב אלקין: "זה ערב מרגש בשבילי מבחינה אישית, אני שר בממשלת ישראל אבל כל יום שאני חוזר הביתה לישוב שלי בגוש עציון וחוצה את המחסום של צה"ל, אני הופך לאזרח סוג ב'. למה זה צריך לקרות?? יש היום כחצי מיליון יהודים מעבר לקו הזה, הגיע הזמן להחיל את הריבונות על כל היישובים ביו"ש!

"אני מאחל לנו שנזכה כמו ממשלת בגין שזכתה להחיל את הריבונות על רמת הגולן, שנזכה לראות את ראש הממשלה נתניהו וחברי ממשלתו מחילים את הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון. זאת המשימה שלנו. הצמיד הכחול מחליף היום את הצמיד הכתום. מדיניות הליכוד הייתה תמיד ששתי גדות לירדן, זו שלנו וזו גם שלנו. זה התהליך שלא נוותר עליו לעולמי עד!"

שר התקשורת איוב קרא: ״אין חזון לשתי מדינות ואנחנו נשמור על זה, וזה שם המשחק! .אנחנו נשמור על ירושלים המאוחדת מכל משמר וכמובן על ההתיישבות – שהיא הדבר החשוב ביותר לנו. אני מחזק את ההתישבות בכל מקום ומברך על ההצעה הזו שעולה היום במרכז המפלגה. ה' עוז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום.״

השרה גילה גמליאל על החלטת מרכז הליכוד: "הגיעה העת להחיל את החוק הישראלי על חצי מיליון אזרחים הגרים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן -זהו צעד מתבקש, מוסרי והיסטורי.  הליכוד הוא הבית של המחנה הלאומי, ותומכי הימין בישראל יודעים זאת".

השר נפתלי בנט התייחס להחלטת מרכז הליכוד בנושא סיפוח יו"ש: "אני מברך את תנועת הליכוד על אימוץ תכנית הריבונות ביהודה ושומרון. עברנו שלב נוסף מפרידה מהרעיון המסוכן של מדינה פלסטינית, שהביא איתו רק נזקים בטחוניים וחרמות על ישראל. אני קורא ליש עתיד להצטרף ליוזמה חשובה זו, ולהתנער מהרעיון של מדינת דעאש על כביש 6.

חבר הכנסת מוטי יוגב: "אני מברך את תנועת הליכוד על החלטתה ההיסטורית, החשובה והברורה. מכוח זה שכל ארץ ישראל אכן שלנו, הפתרון הנכון להמשך שיבת ציון וחיינו הלאומיים בארצנו, הוא החלת הריבונות על ההתיישבות היהודית בכל מרחבי ארצנו מהים ועד הירדן. פתרון זה יועיל גם לביטחוננו וליציבות האזור כולו.

ימין ושמאל

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי על החלטת מרכז הליכוד: "‏המתפקדים של אלון מורה השלימו את ההשתלטות על הליכוד ומחדדים את ההבדל בתפישה של סיפוח מיליוני פלסטינים, לתפישתנו שדוגלת בהיפרדות מהם.

שר הביטחון לשעבר ח״כ עמיר פרץ: "החלטת מרכז הליכוד הופכת את המאבק על עתיד ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית למוחשי יותר מאי פעם. החלת הריבונות ביהודה ובשומרון משמעותה: סיפוח מליוני פלסטינים שבסוף התהליך יהפכו לאזרחי ישראל שווי זכויות שיוכלו לבחור ולהבחר לכנסת. החלטת הליכוד נותנת אור ירוק למימוש חזונו של עזמי בשארה.

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, בתגובה להחלטת מרכז הליכוד הערב על סיפוח יו"ש: "החלטת מרכז הליכוד על סיפוח יו"ש: עוד החלטה לא אחראית, לא מעשית ומיותרת מתוצרת הליכוד. תביא לעקירת עיני ממשל אוהד לישראל, תגרום לסיבוכים מדיניים, פוליטיים ודמוגרפיים ולאבדן כל תקווה לשלום. החלטה פופוליסטית זולה ששוב מוכיחה שהליכוד מתכונן לבחירות."

יו"ר הועדה לביקורת המדינה שלי יחימוביץ על החלטת מרכז הליכוד: "רעיונות מופרכים שלעולם לא יקרמו עור וגידים, אך בוודאות יגרמו נזק כבד למעמדה של ישראל. כל תכליתה של ההחלטה ההזויה הזאת לשרת את האינטרס הפוליטי הצר של נתניהו, המנסה בכל מחיר להחזיק את מפלגתו ואת הקואליציה שלו שעה שהוא שקוע עד צוואר בחקירות."

יו״ר שדולת שתי המדינות בכנסת ח״כ חיליק בר בתגובה להחלטת מרכז הליכוד הערב: "יוזמת הליכוד לסיפוח חד צדדי הלכה למעשה של השטחים היא לא רק גזר דין מוות אפשרי לפתרון שתי המדינות, אלא לחזון ועתיד הציונות כולה ולמדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

"כרגיל הליכוד הולך ונהייה הזוי, מתרחק ממקורותיו ומתכחש למציאות וקורא לזה ״חזון״, במקום להתמודד עם המציאות והנתונים שידועים לכולנו, ולחדול מלהצעיד אותנו לעבר מדינה דו לאומית שתקבור את החלום הציוני לנצח.

"אם זו הדרך שבה הולך הליכוד, שיעמוד מאחוריה ויאמר את האמת – הליכוד הוא כבר לא מפלגה ציונית, אלא מפלגה משיחית שאבדה את האחיזה במציאות. הגיע הזמן למנהיגות אמיצה, אחראית ומציאותית שמחויבת לאזרחי המדינה כולם ולעתיד הרעיון הציוני.

יו"ר סיעת מרצ ח"כ אילן גילאון בתגובה להחלטת מרכז הליכוד: "הליכוד השלים את מלאכת הנחת המוקשים לתהליך השלום המדיני שהחל בה טראמפ בהכרה המזוייפת של ירושלים כבירה.

"נתניהו חושב שהמשך דוקטרינת ה"אין פרטנר" שלו תמשיך לתחזק את שלטונו. הוא לא מבין כמה הוא שוגה – הציבור מאס בהנהגה חסרת האחריות שלו ושל והליכוד. נראה שבבחירות הקרובות, נשק ה"ערבים הנוהרים לקלפיות" לא יושיע אותו."

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בתגובה להחלטת מרכז הליכוד לאמץ את היוזמה להחלת הריבונות בשטחים, שמשמעה סיפוח השטחים: "השתגעו שם לגמרי. במרכז הליכוד משלים את עצמם ששני עמים שאוחזים זה בגרונו של זה זמן כל כך רב יוכלו לחיות במשותף באותה מדינה, בלי זכויות ובלי ריבונות – הם יהפכו את ישראל לבוסניה"

"החלטה שתואמת את השקפת עולמו של רה"מ נתניהו, שאינו מאמין בפיוס ובפשרה. הליכוד מתחרה בבית היהודי מי יצהיר יותר נאמנות לא"י השלמה"



1 תגובות

מיין תגובות